onsdag 9 juni 2010

Tekakor & pizzabullar

Imorse tänkte jag göra pizzabullar & de började så bra tills jag upptäckte att jag hade tagit fel.. Var nämligen så att jag skulle ha 1½dl grahamsmjöl & 6dl vetemjöl men jag hade inge grahamsmjöl hemma upptäckte jag medans jag bakade...Så då tänkte jag testa me rågsikt..Iaf så läste jag inte så noga & tog 6dl rågsikt & 1½dl vetemjöl...Hmm var på väg att kasta bort degen men insåg att jag kunde göra någe bröd så gjorde några tekakor iaf =)

Så sedan blev de ännu en deg me rätta mjölsorter & pizzabullar =)


Tekakorna som vi fick i bonus imorse =)
Pizzabullarna innan de ska in i ugnen

Mkt enkel recept e de som alltså kan göras till både pizzabullar & tekakor =)

25gram jäst
2½dl vatten
½dl olja
salt
3/4 tsk socker
1ägg
6dl vetemjöl
1½dl grahamsmjöl

Osså kan man juh fylla me de man vill...Jag hade idag bara skinka & tomater så alla i familjen kan käka dem =) Perfekt att ha med i picnickorgen lr som mellis när barnen kommer hem...



Inga kommentarer: