lördag 12 februari 2011

FridaKaka

Detta recpet hittade jag hos Sandra & kakan såg så god ut att jag fick lov att baka den idag =)

6 dl mjöl¨
4dl socker
4tsk bakpulver
4 tsk vaniljsocker
4msk kakao
4dl vatten
100 gram smält smör

* Blanda ihop de torra ingredienserna, smält sedan smöret för att sedan hälla i vattnet tillsammans med smöret. Rör sedan ner väskan med de torra ingredienserna & rör ihop till en slät smet
Jag gräddade kakan på 200 grader i nedre delen av ugnen i ca 15 min

När kakan är klar så låter man den svalna medans men rör ihop glasyren som består av:
140gram rumsvarmt smör
4dl florsocker
3msk vaniljsocker
3msk vatten

Sedan bred man på glasyren på den halvkalla kakan & kan antingen strö på kakao men jag rev mörk choklad & strödde på istället!

Färdig att äta =)

Inga kommentarer: